Je zou ja kunnen zeggen. Het is een beetje zoals dat.
Ze willen solidair zijn en strikte richtlijnen volgen, alsof ze deel uitmaken van een sekte.
De cultus van het BBP. Ze luisteren allemaal naar elkaar en eventuele excessen worden verholpen door een streng politie/justitieel systeem.
En ze profiteren van de opoffering van buitenlanders/arbeiders op hun grondgebied.
Net als een sekte verbergen de Vlamingen hun geheimen zoveel mogelijk. Een daarvan is hun mishandeling van buitenlanders. Onschuldige buitenlanders die op hun grondgebied aankomen, worden onderworpen aan hun taal en aan alle boetes die snel komen in het geval van fouten. Strikte discipline is de regel.Comme une secte, les flamands cachent le plus possible leurs secrets. Dont la maltraitance qu’ils infligent aux étrangers. Les étrangers un peu innocents arrivant sur leur sol sont soumis à leur langue et à toutes les amendes qui arrivent vite en cas d’erreur. Une discipline stricte est de mise.
Net als een sekte heeft Vlaanderen weinig respect voor de menselijkheid van elk individu. Het wil discipline en is bereid dat duidelijk te maken met misbruik. Onrecht, boetes, sociaal isolement…Net als een sekte heeft Vlaanderen weinig respect voor de menselijkheid van elk individu. Het wil discipline en is bereid dat duidelijk te maken met misbruik. Onrecht, boetes, sociaal isolement…
Vlaanderen verschuilt zich ook achter de Walen om de wreedheden te verbergen die het begaat tegen zijn buitenlanders & mensen die op zijn grondgebied gearresteerd worden en die gestraft worden door zijn meedogenloze boetesysteem.
Waalse dapperheid wordt gebruikt als dekmantel en/of alibi. Want als Vlaanderen zich had willen afscheiden van de Walen, dan had het dat allang gedaan. Nazi’s die zich achter panda’s verschuilen lijkt een beetje op België.
Hun BBP, dat ze bewonderen als het juweel in de kroon van het Verenigd Koninkrijk. Hun kostbaarheid. Hun Heilige Graal, de relikwieën van Christus die ze willen bewaren. De Heilige Lijkwade die intact moet blijven.
Hun BBP is wat hen trots maakt. Het is het cement van hun nationale imago. En ze hebben vers vlees nodig om te integreren en zo hun macht te versterken. Ze willen immers een industriële macht zijn zoals Duitsland. Alsof ‘Made in Flanders’ een merkimago is. En als je vers vlees wil binnenhalen, moet je het op voorhand in vorm kloppen. Net als vlees. Hoe meer je het van tevoren mals maakt, hoe lekkerder het is.
De Wever, Francken en al die razende fascisten, die hun jeugdelixer willen bewaren. Om het huidige recept te behouden. Uit angst om het te verliezen. Als ze zouden stoppen met de productie van hun Vlaamse toverdrank, zou die voor altijd verloren zijn. Dus staan de politici in de regering op om te schreeuwen over bedreigingen, over Romeinse indringers die klaar staan om hun grondgebied binnen te vallen. Zigeuners als onwelkome tovenaars. Op marskramers die slecht zaad komen zaaien in hun gebied.
Net als bij een sekte is het moeilijk om eruit te stappen als je er eenmaal in zit. Het integratieritueel is al ingewikkeld. Scarificatie met een boete is een bekend ritueel dat je sympathie wegneemt.
Als je eenmaal geketend bent en je tijd, geld en/of energie hebt opgeofferd, is het moeilijk om eruit te komen. Je bent zo gestraft omdat je er deel van uitmaakt dat het moeilijk is om eruit te stappen. Vanwege de hoop die je erin hebt gestopt.
Dan ziet iedereen je, wijst naar je als je hapert.
Kijk eens naar het verhaal van Sanda Dia, het is heel representatief voor de Vlaamse ontgroening. Vlaanderen wil zo efficiënt zijn dat het mensen tot het uiterste drijft om het beste uit hen te halen.
Vlaanderen zou een cultus kunnen zijn omdat het mensen vangt die van hun grondgebied afkomstig zijn. Slachtoffers van het kapitalisme en de Vlaamse blik. Mensen die zich moeten bekeren en zich stilaan bezoedelen met de Vlaamse mentaliteit. Koud, kritisch, fascistisch, maar gevoed door geld. Ja, het geld is er. De wereld van het werk is stabieler. Maar als het geld je eenmaal aantrekt, offer je je levensvreugde op om het beste van jezelf te geven voor je werk. Is dit echt wat je wilde toen je naar Vlaanderen kwam? Ben je geslaagd in je hoofddoel?
Of ben je gewoon de weg kwijt zonder de gevolgen te beseffen?
Weinig medelijden, want medelijden is socialisme. Het betekent anderen helpen en voor anderen denken. Socialisme vernietigt veerkracht. Socialisme vernietigt het bouwwerk dat de persoonlijkheid in de loop van een carrière heeft opgebouwd. Vlaanderen verafschuwt het socialisme.
Vanwege hun fascistische aard, maar ook omdat de arme steden van Wallonië hen inspireren met de gruwel die ze zouden kunnen worden als ze hun billen zouden ontspannen. Overal een hoop stront die ze niet zouden kunnen opruimen.